Act terorist pe o șosea din Austria: 71 de morți

 

59 bărbați, 8 femei, 4 copii, printre care un prunc

În August 2015 pe una dintre magistralele austriece a fost descoperit un camion ticsit cu 71 de cadavre în descompunere. Se speculase că cele 71 de victime, probabil, sunt refugiați sirieni, ce încercau să ajungă în Europa de vest. Pe unele rețele de socializare a fost vehiculată o imagine a interiorului camionului respectiv, făcută probabil în trecere de către cineva care se afla într-o mașină ce a circulat în acel moment pe șoseaua cu pricina. În imagine se vede clar movila de corpuri umane. Agențiile internaționale de știri au emis imagini cu camionul, cu oameni îmbrăcați în costume albe, cu sicrie gri.

71derefugiatiddesen

În urma descoperirii camionului, poliția maghiară a anunțat că până în August 2015 au fost arestați 776 traficanți de persoane, în comparație cu doar 593 pe tot parcursul lui 2014. În zilele imediat următoare după acea descoperiere terifiantă au mai fost arestate 21 de persoane suspectate că ar fi implicate în trafic uman – 16 cetățeni români, doi cetățeni sirieni, doi unguri și un cetățean rus. Au fost oprite 16 vehicole care transportau aproximativ o sută de refugiați.

Poliția maghiară arestaseră patru persoane care ar fi fost implicate în acest caz de trafic și omor – trei cetățeni bulgari și un cetățean al Afganistanului. (Inițial poliția a declarat că duba e proprietatea unui cetățean bulgar de origine libaneză, dar mai apoi, că ar fi proprietatea unui cetățean român cu domiciliu în Kecskemét, a scris The Guardian.) Cu toate că unele portaluri de știri au publicat fotografiile arestaților, încercările noastre de a afla cine sunt sau cu ce s-a soldat procesul acestor traficanți eșuaseră. Nu au fost pronunțate nume. Nu s-a zis nimic despre pedepse. Se pare că acest caz a încetat să mai stârnească interesul mass-mediei de limbă engleză, căci între timp au avut loc o serie de evenimente mai sângeroase.

Procesul lui Breivik a fost urmărit de toată lumea cu televizor. Toate fețele de pe fb s-au colorat în culorile drapelului Franței, iar apoi ale Belgiei. Ucigașii celor 71 de persoane, aplicându-le o moarte inimaginabilă victimilor sale, au fost repejor uitați, la fel și jertfele lor, despre care nu știm decât că au fost bărbați, femei, copii, că unul dintre ei nu avea nici doi anișori și că cineva avea un act sirian.

Poliția maghiară a precizat într-un comunicat că traficul cu ființe umane este pedepsit cu sentințe de la 2 până la 16 de pușcărie. Dar aici e ceva mult mai mult decât doar trafic de ființe umane.

Într-un text publicat pe idesigntimes se afirmă că majoritatea traficanților de refugiați sunt de origine română și bulgară! Se pare că lăsarea dubițelor pe marginea magistralelor din Passau deveniseră o practică destul de frecventă de la un timp încoace. Cu puțin înainte de tragicul eveniment cinci sirieni au fost loviți de o mașină, căci se deplasau iregulamentar pe marginea unei magistrale. De atunci de-a lungul șoselelor austriece au fost plasate semne care atenționează șoferii să-și reducă viteza. În 2 septembrie, 2015, Teatrul din Bochum a organizat un eveniment comemorativ în care 71 de persoane au urcat și au stat nemișcați în picioare în interiorul unei dube similare cu cea în care au decedat cei 71 de necunoscuți.

Ultima știre în limba engleză despre cei patru traficanți și victimile lor pe care am descoperit-o datează cu 25 August, 2015. În știre se zice că erau 3 bulgari și un cetățean afgan și că cei patru s-ar putea să fie membrii unei rețele largă de trafic cu ființe umane. Pe lângă pedeapsa maximă de 16 ani pentru trafic, se mai spune că procuratura austriacă afirmase că va deschide dosare penale individuale pe numele fiecăruie dintre cei patru traficanți sub învinuirea de omor prin imprudenţă. Cei patru erau cercetați în arest (de 30 de zile).

În articol se mai spunea că au fost efectuate examene post-mortem al victimilor la Viena.

Ziarul austriac Oesterreich a calculat că cele 71 de victime au fost înghesuite în aproximativ 15 metri pătrați de spațiu. S-ar fi asfixiat în aproximativ o oră din clipa în care au fost închiși etanșiezat în interiorul vehiculului. Copiii au fost cei care au murit în primul rând.

Am repostat imaginea respectivă pe pagina mea de fb, căci mi s-a părut cumva asemuitoare cu felul în care trebuia să arăte o cameră de gazare dintr-un lagăr de concetrare nazist, după gazarea unei porții de prizonieri, după ce erau deschise ușile. Nu avem fotografii care să ne arăte cum arătau camerele de gazare atunci, dar Iată că avem acum o imagine sfâșietoare, care ne izbește în față, care nu e nicio ficțiune și pe care, probabil, n-o să ne hotărâm să o republicăm. Ușile dubiței deschise, rănduri de cadavre. Nu pot fi empatic. Este peste puterile mele. Empatia e imposibila în astfel de situații.

Imaginea, a stârnit o discuție aprinsă între doi amici de-ai noștri. Am decis să o reproducem aici, cu permisiunea lor, pentru că ni se pare încă foarte actuală și în clipa de față și nu am dori să se piardă în burta fb-ului.

 

Christian Michael Bratu: Este o tragedie. Dar cum se explică faptul că imigranții refuză ajutoarele umanitare doar pentru că au „crucea roșie” pe ele?

 

Tez Era: Când se citează chestii legate de religie, apoi e lucru știut că sunt tot felul de provocări de doi bani. Ei refuza că au dreptul (așa vor ei și gata). Sau, blea, noi îți dăm mâncare dar tu nu vrei, ce om de căcat ești! Asta e logica, nu?

 

C.B.: În toate există o cale de mijloc. Se pare, însă, că nu toți sunt receptivi. Toata lumea deplânge tragedia de mai sus, însă ce am vrut eu sa subliniez este ca unii nu se lasă ajutați nici dacă sunt adânc în „căcat”, ca să te citez.

Dacă ai nevoie de explicații, iți explic până mâine deși mă îndoiesc că ai să înțelegi ceva.

 

T.E.: Ce poziție de superioritate ai. Mă îndoiesc că ai să înțelegi ceva. Citește mai atent mesajul inclus în cele 3 propoziții. E mult mai complex decât pare pentru a fi digestibil pentru un bărbat alb cisgen (notă: cisgen – care denotă sau referitor la o persoană a cărei identitate de sine este conformă cu sexul lor biologic). O să mă explic, tu te dai provocat de jocurile celora ce sunt superiori față de cei marginalizați și nevoiți să-și părăsească casa, familia, etc. Dar și așa, nimeni nu le poate refuza dreptul la identitate și dacă decid să refuze mâncarea, au tot dreptul de a o face. Acest video dar mai ales comentariile din josul acestuia pe pagină, sunt de doi bani, căci pun cu ușurinta la îndoială statutul de refugiat al acestor persoane de după sârma ghimpată, pentru cei ce deja sunt predispuși să-i judece. Dacă nu vezi o provocare în acest video și mai ales în interpretarea care se găsește în textul de sub acesta, apoi îmi pare rău. Citește despre intersecționalitate și învață să respecți alți oameni și poziția lor, indiferent de unde vin și cine sunt. Nu vor mâncare – refuză și nu o primesc. Foarte bine, final! (notă: intersecționalitate – un conceptul care descrie modalitățile în care instituțiile opresive (rasismul, sexismul, homofobia, transfobia, ableismul, xenofobia, classismul, etc.) sunt interconectate și nu pot fi analizate separat unul de celălalt.)

 

C.B.: Câtă înverșunare! 🙂 Bărbat alb? Tu vorbești serios?

 

T.E.: Christian, eu nu am nimic cu tine, ci cu gândirea de care dai dovadă. Nu mă joc de-anverșunarea. Termenii la care am făcut referință au conexiune directă cu tema discutată, mai ales prin prizma intersecționalității cu referință la refugiați, la cine sunt ei, care e originea lor, de ce au devenit cine sunt și de ce ajung pe continentul european. Unde se află ei și unde ne aflăm noi? Atât cei care-i privesc cu milă (cu toate că nimeni nu devine refugiat de bună voie) și toți cei care le reproșează, „Băi, voi veniți la noi și încă mai cereți și condiții, eeei nu! Cum așa? Sunteți radicali, islamiști, etc! Sunteți niște PERICULOȘI! Aceasta e poziția de superioritate a privilegiaților și nimic mai mult.

 

C.B.: Tez, înverșunarea ta nu-mi place. Sunt adeptul discuțiilor și este dreptul fiecăruia dintre noi de a avea o părere mai mult sau mai puțin pertinentă. Nu-mi place cum tragi linie spunând că „este dreptul lor să refuze” deși eu văd acolo, în film, un tată cu un copil în brațe. Problema tatălui este și a copilului? Oare nu este de datoria lui să aibă grijă de el? Sau nu mai contează și sacrificăm copiii de dragul dreptului de a spune „nu”? Articolul despre tragedie subliniază că acei oameni au murit asfixiați în timp ce alți oameni circulau alături fără griji, respirând aerul curat al Austriei. Este o mare tragedie că au murit. Nimeni nu a dorit asta. Nici ei, nici cei care respirau fără griji aerul curat.

Îți amintesc că zilnic mor în lume în acest fel zeci de oameni, de diferite nationalități și etnii, disperați în căutarea unui trai mai bun.

Și eu sunt un imigrant!

Unul norocos, însă. Vin dintr-o țară unde în copilăria mea am stat la coadă pentru o bucată de pâine, am îndurat frigul unor erni teribile pentru că nu aveam căldură și unde libertatea de opinie era un vis.

Am postat veriga către film, pentru că am considerat că reprezintă și partea cealaltă a medaliei. Oamenii au oferit ajutoare umanitare care dintr-un motiv sau altul nu au fost acceptate. Dacă mâine acel sugar moare de foame? Din vina cui va muri? Allahu Akbar, nu?

 

T.E.: Ai luat-o razna de tot cu negaționismul. Și ce dacă ești imigrant? Păcat că te alături celora care prin acest video fac atac la statutul de refugiat, lovind în identitatea acestor persoane, fapt care nu se potrivește deloc cu standardele europene. Explic ultima dată, îmi pierd răbdarea, însă înțeleg că privim lucrurile din unghiuri diferite, așa că mă voi sili. Orice om are dreptul la viziuni. Felul în care tu privești și declari că interpretezi acest video, te alătură celor care au scris acest text, adică cu o poziție din care judeci refugiații aceea (sau doar migranții) care au valori religioase diferite de ale tale. Poți să încerci să-ți imaginezi cum e să fii în locul lor și să te străui să-i înțelegi înainte de a-i judeca, încearcă să-ți exersezi puțin empatia. Îți va fi de folos, te asigur. E posibil sa vezi lucrurile diferit. Acești oameni sunt însetați, flămânzi și revoltați. De ce noi, cei comparativ cu ei mai satui și mai ok, nu suntem ok cu poziția lor? De ce nu îți pui întrebarea asta? Eu și cu tine suntem comparativ cu ei privilegiați, suntem acolo unde e comparativ bine pentru noi și noi când ei refuză mâncarea ne simțim revoltați. De ce trebuie să ne simțim astfel? Eu, personal, nu mă simt revoltată și nu ma grăbesc să-i judec, pe când alții, provocați fiind de acest video și de altele asemeni merg mai departe și recurg la insulte și adresări rasiste, de genul, cărați-vă acolo de unde ați venit, vă dăm mâncare, iar voi nu vreți să o acceptați, șamd. Te întreb, oare nici acum nu mai înțeles?

 

C.B.: Îți repet, acel copil sugar în brațele tatălui, privat de mâncare datorită convingerilor tatălui, intră în normalitatea aia a ta vizionară sau nu?

Noi nu privim problema din unghiuri diferite. Eu o privesc și analizez un comportament de neînțeles pentru mine, ÎN TIMP CE TU ÎI GĂSEȘTI JUSTIFICĂRI.

Mă scuzi, dar nu am să continui această discuție cu tine. Batem pasul pe loc, deoarece venim din lumi diferite. Eu din aceea în care ideologia nu merită sacrificii, iar tu dintr-o lume dispusă să sacrifice totul pentru a impune un mod de viață particular.

 

T.E.: Negaționism și griji false de tip „acel sugar ce va face”. Nu e treaba ta, este responsabilitatea tatălui lui în primul rând. Eu nu judec pe când tu da, judeci, și acest video judecă, și dacă continui să negi acest fapt, atunci chiar că e o discuție ce a devenit una inutilă. Repet, încearcă și citește ce înseamnă termenii la care am făcut referință mai sus. Dacă o vei face nu o să mai repeți zombat: „De ce refuză mâncarea și de ce pun copiii în pericol?” O zi bună!

 

C.B.: Cum le știi tu pe toate! 🙂 Mă mir că până acum nu ai găsit și o soluție la aceste probleme! Eu îți spun ce m-a indignat și tu îi tot tragi cu negaționismul și grijile false. Ar trebui să privesc impasibil ca tine la o scenă de acest gen? Mă scuzi, eu sunt din partea cealaltă a lumii, cei care acceptă că sunt și alții ale căror viață contează.

Am o întrebare, de ce acești imigranți nu se îndreaptă către Emirate, Katar, etc? Țări extrem de bogate, unde s-ar integra imediat!?

De ce se teme Europa de imigranți?

Pentru că Europa acordă drepturi. În internet se pot găsi spoturi cu persoane de culoare care distrug proprietatea publică – semafoare, semne de circulație, răstoarnă coșurile cu gunoi. – Italia zilelor noastre – Sau de ce nu se duc în Dubai? În acest documentar se trece în revistă povestea muncitorilor sezonieri din Bangladeș, care locuiesc câte 8-9 într-o cameră, cu o baie jegoasă la câteva camere. Iau salar de 150 de lire pe lună, muncesc câte 5-6 zile pe săptămână, a câte 12 ore. Guvernul cunoaște situația, dar singurul lucru pe care îl face, e să amendeze compania unde ăștia lucrează cu 2000 de lire și se face că uită.

 

T.E.: Cer iertare, Christian, Europa, cea care acordă drepturi, unde presupun că ai emigrat, este complice la ce se întîmplă cu refugiații astăzi. În unele cazuri e un complice indirect în altele direct evident. Discursurile noastre depind de tipul de informație cu care lucrăm și la care facem referință. Nu e suficient să facem uz de bravada cu drepturile. Toate aceste drepturi despre care vorbești au fost și sunt câștigate prin lupta unor indivizi și grupuri împotriva injustiției. Acești oameni, mă refer la toți refugiații, sunt în primul rînd victime ale unei justiții selective sau a unei lumi unde echitatea există doar pentru cei privilegiați.

Apropo despre videourile de mai sus, crezi că sclavi nu există în Europa sau SUA, sau orice alt colț al lumii? În cazul Dubaiului sau EAU răspunsul e simplu, acolo sunt șanse minuscule pentru (auto)realizare și, evident, e o societate mult mai stratificată în clase. Migranții nu au practic nicio șansă să urce pe scara socială, însă, situația lor e foarte diferită de cea a refugiaților, căci ei nu evadează de bună voie, ci o fac condiționați de un cataclism. Migranții sunt în posesia unor mijloace și careva resurse minime, care le dă posibilitatea să aleagă locul de desinație pentru lucru, viață etc. Nu confunda două situații foarte diferite!

 

C.B.: Amândoi știm că Europa le poate oferi ceea ce țările arabe nu le va oferi niciodată – echitate! Odată ajunși în Europa vor beneficia de asigurări sociale și de drepturi. Din cauza acesta unii acceptă inclusiv riscul de a fi închiși în containere fără aer.

 

T.E.: Echitatea, în opinia mea, e un termin ideologic, cu nuanță clar idealistă, parte dintr-un model teoretic. Încă nu s-a ajuns în societatea umană la o societate cu adevărat echitabilă, unde fiecare va fi reprezentant în măsură egala. O echitate completă nu există astăzi nici în Europa și nici în alt colț al lumii. (Cu toate că, se zice că ar exista societăți tribale cu un grad foarte înalt de echitate.) Se pretinde că ar exista o Europă echitabilă – un loc izolat de relele inegalităților lumii, cu o stabilitate subordonată, cu presupuneri și proiecții false, ceea ce are deja și vor fi mai multe consecinte grave în viitor. Situația de azi, inclusiv cea a refugiaților în lume, ne demonstrează acest fapt. Există totuși o incluziune parțială, care permite accesul la justiție și drepturi pentru cei marginalizați în măsură egală comparativ cu pătura privilegiaților – născuți în Europa, cu lucru comparativ stabil și viața comparativ asigurată și, cel mai important, care se află dinafara conflictelor armate, care le-ar pune viața în pericol iminent în regim zilnic.

 

C.B. Echitatea e concept ideologic? Serios?

Ia uite aici: The Horrific Muslim Infiltration Of Britain – Luton 2012 (Clipul nu mai este accesibil în rețea.) Ce vrei mai echitabil de atât? Ia uite în Marea Britanie: „Police go to hell!” Crezi că în Emirate s-ar fi întâmplat asta?

Nu te obosi să îmi explici cine sunt. Știu exact că nu sunt copii de altar.

 

T.E.: Apelezi și recurgi la intimidări. Îmi pare rău. Chiar că e o discuție în zădar. Adio.

 

C.B.: Intimidari?? Ți-am arătat câteva exemple care arată și cealaltă față a problemei.

La începutul discuției eram în negare și prost informat, iar acum intimidez cu exemple care nu convin. „Adio” suna desuet și teatral. Eu îți răspund altfel, Vaya con Dios! (notă: din spaniol – Să te aibă Dumnezeu în pază!)

 

T.E.: De acord, s-ar putea și fără adio. Îmi pare rău că m-am implicat în discuții cu o persoana care refuză să accepte că confundă termenii, continuă să intimideze și crede că are dreptate. Bun, aici se temină povestea. Dacă doreși să continuam, mergi la sursă și verifică termenii la care am făcut referință mai sus. Am pornit de la refugiați și am ajuns la migranți, iar tu continui să aplici „cealaltă față a medaliei” la situații foarte diferite.

 

C.B.: Pentru informarea ta, cei din container erau imigranți ilegali deoarece erau ascunși, cât despre cealaltă categorie – refugiații, amândoi știm că o dată conflictele încheiate în zona respectiva, ei nu se vor întoarce în țara de origine din cauza că această Europa îi tratează cu reticență în ai accepta ca refugiați. PENTRU INFORMAREA TA, „refugiat pe considerente umanitare” – e o persoană care primește în mod temporar protecție și drept de ședere pe teritoriul unui stat de refugiu, pentru motive de ordin umanitar.” TU LE TOT ȘTII PE TOATE, dar faci un amestec de termeni ca apoi să arunci acuze dând dovadă de indoctrinare. Privește lucrurile așa cum sunt. Informează-te mai serios dacă vrei să porți o discuție cu mine.

 

T.E.: Christian, confunzi termenii din nou. Nu există fundament real pentru un termen de genul „migrant ilegal” – nimeni nu este ilegal, în esență. Cei ce au fost în container erau victime ale traficului de ființe umane. La fel și cei care trec mările pe punțile unor nave sau doar bărci fragile, cu riscul înecului, tot sunt victime ale traficului de ființe umane. Aici e nevoie să se facă o distincție între factorii premergători. Dacă este vorba despre persoane ce vin dintr-o regiune în care există un pericol ridicat pentru bunăstarea corporală sau chiar viața lor, de exemplu, dintr-o regiune unde se desfășoară un război civil, atunci aceste persoane sunt refugiați. Deci, cei 71 au fost refugiați care au nimerit pe mânele traficanților. Refugiații nu pot fi ilegali, conform definiției. Nimeni nu este ilegal. În afara sistemului se pot afla, dar nu sunt ilegali. Să nu egalăm statutul cu identitatea umană. Vezi cum le încurci? Întâi statutul cu religia, mai apoi religia cu statutul, după care și două tipuri de statuturi legale difereite, iar acum, basta – pui semnul egal între statutul ilegal și o perosana, o ființă vie. „Migrant ilegal” este un termen folosit totuși în cadrul sistemelor opresive, pentru a diferenția dintre cei care au acces la privilegiile oferite de lege și cei care nu pot să aibă acces la ele. De ce? Pentru că sunt pur și simplu înfierați din start pe frunte cu danga – „migrant ilegal”. Altfel zis, migranții ilegali sunt o categorie de oameni creată artificial, prin care aceștia sunt scoși în afara regurilor de joc ale sistemului, sau poate și mai bine ar fi să zic, că sunt întemnițați, cele 71 de victime sunt un exemplu grăitor, nici măcar nu le cunoaștem numele. Cei care cred în acest tip de valori perpetuate de către sistemele opresive fac ca aceste meme să huzurească, contribuind la cronicizarea inegalităților și segregării, inițial, poate în mod indirect, prin susținerea sau reproducerea unui anumit limbaj, ca mai apoi să susțină acțiunile folosite împotriva acestor oameni excluși prin închidere, sau care pur și simplu nu pot fi incorporați în categoriile existente din cadrul sistemului. Te rog, navigează prin internet, există o droaie de informație. Întrebarea e dacă ești predispus să o faci sau preferi să rămâi pe poziția dominantă, de unde socoți unele ca fiind drepte și juste iar pe altele injuste și imorale.

 

C.B.: Sunt un imigrant legal. Am schimbat țările legal, în traducere liberă. Sunt un norocos pentru că alții, înaintea mea (compatrioți de-ai mei), nu au avut această posibilitate și treceau Dunărea înot. În concluzie, habar nu ai despre ce vorbești. Pierd vremea cu tine. Imigranții sunt legali și ilegali. Cât despre poziții de superioritate, dacă ai un pic de bun simț și analizezi aceasta pierdere de vreme, vei vedea cine si cum… Drum bun.

 

T.E.: Christian, uite aici textul din wiki – Nimeni nu e ilegal  

(Nota redacției: Textul care urmează a fost scris în engleză. Cei doi antagoniști „au luptat” în mai multe limbi.Am decis să traducem toate aceste fragmente în românește pentru a nu exclude cititorii noștri care nu citesc engleza, cu toate că fluiditatea cu care aveau loc aceste schimbări de limbă adăugau sare și piper discuției.)

Educă-te și te rog, fii conștient că judecățile tale sunt limitate de opiniile și valorile tale, ale unui bărbat cisgender alb, fericit și cu acte în regulă, în timp ce alții trăiesc într-o stare mult mai puțin fericită, ca să nu zic altceva, precum ai menționat-o și tu, neavând cândva sau acum privilegiul „de a fi considerat” legal. Înțelegi ce zic? Noi avem nivele diferite de cunoștințe. Tu nici nu vrei să mă asculți, de înțelegere nici nu mai vorbesc. Înțelegerea vine cu dorința de a cunoaște și nicidecum cu rezistența pe care o demonstrezi. Rezsistența ta e mai mult defensivă și decurge din poziția ta de superioaritate. Citește și educă-te, niciodată nu e prea târziu, atâta timp cât tu însuți nu consideri că e prea târziu.

 

C.B.: Tez, te prevalezi de niște concepte pe care nu le-am introdus noi – migrant ilegal sau legal. Pur și simplu nu știu ce alt termen ar putea defini în limba română ceea ce sunt eu și acești oameni… refugiați… imigranți. Într-o lume roz bombon nimeni nu este imigrant și nu exista granițe. Din păcate sau din fericire (pentru unii sau pentru alții) acești termeni există.

FAPTUL CĂ NU SUNT DE ACORD cu tine nu înseamnă că nu cunosc problema CI PUR ȘI SIMPLU NU ÎȚI ÎMPĂRTĂȘESC punctul tău de vedere, pe care îl găsesc extrem de părtinitor! Te rog, nu mai cita Wikipedia ca sursa de informare, pentru că sper că știi că oricine poate scrie orice acolo. Opiniile mele nu sunt dictate de altul, ci de experiența mea personală și informațiile la care am acces. Oamenii aceia morți în container reprezintă o mare tragedie. Zilnic sunt astfel de containere cam prin toate porturile lumii, cu oameni. Îți subliniez – CU OAMENI! Nu refugiați sirieni, cubanezi, filipinezi și alte nații, CU OAMENI!

M-am hotărât să postez o altă poveste pentru că am considerat că cel care a postat aceasta poveste încearcă să folosescă victimele în scopurile victimizării unui anumit cult religios, numindu-i refugiați sirieni. Acei oameni în momentul în care au pătruns în container, victime ale unor traficanți sau din propria dorință, au pierdut statutul de refugiați. Tehnic vorbind, au devenit imigranți ilegali.

Repet au murit oameni, nu musulmani, nu refugiați sau imigranți, oameni.

 

T.E.: Așa e, au murit oameni înainte de toate, însă trebuie să nu ne dăm manipulării de agenți falși, care contribuie la agravarea situației și nu la soluționarea ei. Dacă ai citit (iarăși acest dacă, nimeni nu e ilegal este o miscare care a început cu o expoziție din dokumenta X, în Kassel, semnată de Florian Schneider și de colectivul n.s.i.a.m.p. al cărui membru era. Există și o pagină oficială a mișcării, desigur. DIn Kassel s-a mers mai departe. Există și surse mai complexe, poftim aici, doar că aceasta cere mai mult timp, trebuința de investigație, lectură, analiză, aplicarea gândirii critice.

 

C.B.: Tez, ceva mai mult decât aceste trimiteri vagi către o lume fără frontiere plină de floricele roz ai? Sau batem pasul pe loc? Agenți destabilizatori au și unii și alții. Știi ce vad eu? Un tată cu un sugar în brate refuzând ajutorul. Și știi ce cred eu? Cred cu tărie, că unii l-ar fi acceptat dacă nu le-ar fi fost frică de judecata celorlalți! Ți-am oferit câteva exemple elocvente ale unei realități pe care deliberat alegi să o ignori. Acei oameni morți tragic în acel container reprezintă fața urâtă a civilizației așa cum este ea azi. Europa este pregătită să ofere ajutor acestor oameni DAR ÎN CONDIȚIILE EUROPEI NU ÎN CONDIȚIILE PE CARE ȘI LE IMAGINEAZĂ EI. Când te duci după ajutor și ești disperat, nu refuzi ajutorul pentru că sunt inscripționate crucea roșie și nu semiluna roșie sau halal pe cutiile cu bunuri alimentare. Cel puțin asta este GÂNDIREA MEA, adică a unei persoane care nu pune religia și fanatismul religios mai presus de familie și de viață însăși. Pentru tine eu sunt KAFIR, știu, și mai știu că cei ca mine merg în iad, pentru că avem alte valori morale decât cei cu „dreapta credință” dar diferența dintre mine și cei care mă numesc „kafir” (s-a întâmplat să aud porecla asta la adresa mea zvârlită pe străzile Parisului) este că eu apreciez viața, indiferent a cui este și nu mă văd deloc „whiteman” (notă: eng. bărbat alb). Îmi este teamă că o mare parte a lumii trebuie să învețe conceptul „respectă ca să fii respectat”. Nu poți veni din senin și din start să ai dreptul să impui ideile tale, modul tău de viață, etc. Mi le poți arăta și dacă eu le găsesc pe măsura mea, le voi îmbrățișa. Genul de explicații puerile și aici te citez: „Ei refuza căci au dreptul, căci așa vor ei și gata.” funcționează în ambele sensuri! Europa îi refuză pe acești azi-refugiați, mâine-imigranți (și iar te citez) :”refuza că au dreptul, căci așa vor ei și gata”! Nu mai sună atât de bine, nu?

 

Tez Era Îmi pare rău Christian, repeți ca un zombat. Răspunsul meu e același, (nota redacției: replică scrisă original în engleză) educă-te și nu mai specula pe seama trebuințelor altora și pe seama nedreptăților care li se fac. Respectă-i așa cum sunt și nu-i judeca căci poți fi judecat pe seama privilegiilor pe care le ai datorită faptului că ești un cetățean alb al UE cu un servici stabil, cu mediu înconjurător favorabil, etc. Eu nu percep respect în atitudinea ta, numai griji false, intimidări și speculații despre ce crezi tu că acești oameni pot să aducă cu ei și religia lor în spațiul european. Te ocupi cu plasarea lor în cîmpul celor periculoși numai din cauza că ei au refuzat mâncarea și crucea roșie. Deschide larg ochii, afirmțiile tale nu sunt valide.

 

C.B.: (Replică tradusă din engleză) Nu sunt alb! Poți să-ți bagi asta în cap? Sunt o ființă umană, exact ca și tine sau ca orice altă ființă umană. Nu sunt îngrijorat ci conștient despre lumea care mă înconjoară și limitele oamenilor care o locuiesc! Tu ești cea care judecă: Bărbat alb, educă-te, căci asumi că nu sunt, etc. Vorbești serios? Din clipa în care ai început să comentezi aici îmi irosești timpul cu: fără granițe, manipulare și grijile mele false. Nu mi-e teamă de nimeni! Nu pot mătura sub covor cealaltă parte a poveștii. Acești oameni au trebuință de ajutor și îl cer, dar religia lor le interzice să-l primească când le este oferit. Înțeleg că pentru tine acest comportament este normal și mulțumitor. Accept acest fapt și alegere a ta, luând în considerație că de vrei să fii respectat(ă) trebuie să respecți pe alții, dar cred că a venit ceasul să înțelegi (dacă poți) și să accepți (tot dacă poți) că pentru mine, spre deosebire de tine, acest fapt nu este un lucru normal!

 

T.E.: În sfârșit, Christian! 🙂 A respecta și a fi respectat, e regula de aur care poate fi aplicată persoanelor cu poziții și statuturi egale. În cazul în care cineva este inegal față de tine, prin determinare și ceri respect, e foarte probabil ca vocea ta să dispară în ecou. E pentru că ceri respect în atitudine, ca răspuns la persoana ta, pe când persoană la ananghie caută, cere, are nevoie de respect în felul în care e tratată și la nivelul condițiilor de trai în care e adâncită. Sunt nivele diferite de comunicare și experiențe ale realității. Ceea ce ei văd și simt tu nu poți vedea și simți. Cu alte cuvinte, a cere de la cineva o atitudine similară cu a ta, când tu trăiești într-o realitate stabilă, iar el trăiește într-o realitate alienată, e ca și cum ai cere unui pește să urce într-un copac. Acel cineva e în disperată nevoie de ajutor, iar tu vrei de la el atitudini potrivite. Vii cu noi condiții, iar ei sunt în situația în care tocmai au evadat de la niște condiții mai vechi. Pot fi de acord că am putea aplica judecăți imigranților care nu doresc să se integreze sau refuză să o facă în societățile în care trăiesc perioade îndelungate de timp și-s și CETĂȚENI ai țărilor respective, continuându-și propria izolare. Dar, din punctul de vedere al intersecționalității, aceste persoane ar putea avea motive serioase pentru astfel de comportamente. Acest lucru ar putea fi cauzat, de exemplu, de subreprezentare sau pentru că fac parte dintr-un grup puternic marginalizat deja în societatea democratică europeană. Văd eșecul societăților multiculturale, în care noi toți ca  ființe umane diverse rezistăm la diversitate și încercăm să ne îndepărtam noi înșine de cei care sunt diferiți de noi, aplicăm acest comportament tuturor naționalităților care trăiesc în societate, acesta fiind un eșec al fiecărui infivid care compune societatea, dar în special acest lucru este eșecul celora care au acces la putere și care prin deciziile lor politice mențin poziția migranților subreprezentată. Aș vrea foarte mult să încerci să cercetezi în domeniul intersecționalității, oprimării sociale, victimizării, stigmatizării și vei vedea cum multe dintre obiecțiile tale vor dispărea în mod natural. Pentru că astfel vei obține o imagine mult mai clară (și una cu adevărat integrantă despre care sunt cauzele inechității, cine profită din asta, cine sunt țapii ispășitori ai sistemului în care albii sunt cei privilegiații și reprezentați pe scară largă, promovați și în final, sunt cei care domină. De fapt, nici nu trebuie să fii alb, ca să te încadrezi în criteriile termenului de cisgen alb – culoarea pielii nu contează – acest termen desemnează poziția acelor care, în istoria recentă s-au dovedit a fi actori dominanți ai societății. Cisgen alb se referă atât la statutul cât și la modul de gândire al celor care sunt de acord cu sistemul actual și distribuțiile rolurilor în el. Ceea ce s-a întâmplat și încă se mai întâmplă cu refugiații este o eroare umană. Pentru a aduce schimbarea este nevoie ca această schimbare realmente să se caute și să se găsească soluția care va fi ok în sensul unui maxim inclusiv pentru toți actorii societății. Actualmente trăim într-o lume extrem de nesigură, în care majoritatea trăiesc în sărăcie. Majoritatea migranților care au ajuns în Europa au venit din țări în care există resurse și în care ei ar putea beneficia de aceste resursele. Dar, dat fiind faptul, că există un joc al puterii, după decolonizare guvernele locale în multe cazuri au preluat fără prea mari schimbări practicile colonizatorilor, în care adesea se mai amestecă și corporațiile multinaționale, localnicii de rând ajung să primească doar o parte foarte mică din resursele locale, adesea insuficientă pentru a supraviețui, ceea ce duce la escaladarea conflictelor, iar acestea generează valuri de refugiați și, din nefericie, foarte des, moartea acestora. Faptul că li se atrage acum atâta atenție în mass-media se datorează faptului că valorile morale ale europenilor au avansat până la momentul în care ei nu mai pot ignora realitatea. Fortăreața Europa funcționează defectuos. Europa ar putea funcționa după un model care ar putea fi util pentru orice societate durabilă și stabilă pretutindeni – distribuția mai echitabilă a resurselor și reprezentarea inclusivă a tuturor membrilor societății. Nu mă refer la un model idealist al lumii. Este o NECESITATE presantă.

 

C.B.: (Replică dată în engleză) Of Doamne! (Al meu nu al tău! :)) îmi sună a comunism! Îți dai seama ce zici? Tocmai ai pus la olaltă totul, pe cei decedați în încercarea de a ajunge în Europa, pe cei care luptă pentru o viață mai bună și caută posibilități noi, pe cei care refuză ajutorul umanitar pentru că crucea roșie nu se afla pe lista de simboluri care pot fi acceptate, precum și multiculturalismul Europei, acum serios… Q.E.D. – ceea ce trebuia demonstrat.

Draga mea, ești pe lângă temă, la fel precum și americanii sunt departe de pace. Te mai întreb o singură dată, e normal să refuzi ajutorul pe care e tipărită o cruce? Lasă vraja și bla-bla-ul despre egalitate și statut, sunt un român din România, care trebuie să îndure în zilnic o societate europeană care afirmă că toți românii sunt țigani și că România este Țigania. Nu-mi vorbi despre Europa egalitară pentru toți atâta timp cât în țara în care locuiesc, prostituatele de pe margiile de drumuri sunt chemate „rumunki” cu toate că nici nu știu pe unde e România.

Așa că te rog încă o dată, lasă-mă cu cunoștințele tale prețioase, venim din realități diferite și a mea nu are nimic de afacere cu dogma bisericească. Așa că să ai o viață faină și îți urez

să te aibă Dumnezeu în pază.

Mă simt inegal. Sunt creștin. Pot să vizitez Mecca?

 

T.E.: Să ai și tu o zi bună. 🙂 Mai citește o data mesajul meu. Numai fără emoții, ok?

 

C.B.: Pot să îl citesc de 100 de ori tot nu-mi va asigura bilet de intrare la Mecca. 🙂

 

T.E. :)) Asta chiar e bună!

 

C.B.: Special pentru tine, Tez! 😉 În fiece zi, trezidu-te, spune-ți, azi sunt fericit să fiu viu, am o viață prețioasă de om, nu o voi irosi. /Parafrazare din Dalai Lama./

 

T.E.: Opa, Christi, Ai nevoie încă de o îmbrățișare din partea mea? 🙂

 

C.B.: Atenție, am o cruce albă pe tricoul meu! 🙂

 

T.E.: Sunt creștină, dar să nu-ți fie teamă, chiar de-aș fi fost musulmană, să nu-ți fie teamă. M-ai înțeles greșit. 🙂

 

Presa germană pare să fi fost mai consecventă decât cea de limbă engleză. În septembrie 2015, Die presse a anunțat că au fost „identificate în mod clar” zece dintre cele 71 de victime. Nouă bărbați și o femeie, cetățeni iraqieni. Potrivit poliției, patru dintre cadavre au ajuns în grija rudelor. Nici una dintre victime nu a fost mai în vârstă de 50 de ani. Rudele celor decedați au fost informate, s-a declarat într-un comunicat de presă al Direcției de Poliție din Burgenland. În curând vor fi indentificate mai multe victime. Nu s-au făcut publice  nume victimilor.

Circumstanțele și starea organelor victimilor (2 zile închiși în camion) au făcut foarte dificilă identificarea bazată pe fotografii sau trăsături exterioare ale corpurilor. De la începutul anchetei, oficialii au documentat fiecare pas și au conservat miticulos toate urmele posibile. Conținutul bagajelor, rucsacilor și pungilor au fost catalogate și folosite în căutarea indiciilor despre victime. Telefoanele celulare ale victimilor au contribuit parțial la identificarea lor. Au fost contactate persoanele ale căror numere de telefon se găseau în memoria celularelor.

În noiembrie, la trei luni de la descoperirea vehicolului, 70 din 71 de victime au fost identificate. 29 dintre ei au fost cetățeni iraqieni, 21 cetățeni afgani, 15 sirieni și cinci iranieni.

În februarie curent, același portal, Die presse a scris că inculpații se află în închisoare până în mai, când va avea loc ședința judecății în cazul lor. Cazul a fost preluat în întregime de către procuratura maghiară.

Printre victime se aflau trei familii. 44 de persoane au fost identificate după ADN, iar altele 21 după amprente.

15 persoane au fost înhumate în Austria. Majoritatea corpurilor neînsuflețite au fost expediate însă în țările lor de baștină, la cererea rudelor.

Într-un comunicat din 26 februarie, 2016, publicat tot pe Die presse se spune că cei cinci inculpați (a mai fost arestat un cetățean bulgar) se află într-o închisoare din Ungaria până în mai, când se prevede încheierea investigațiior în cazul lor.

În 6 Martie 2016, un membru al aceleiași rețele de traficanți a fost condamnat în Linz la 5 ani de pușcărie. El conducea o altă dubiță închis ermetic în care erau dosiți 20 de persoane.

În 2 Aprilie, doi români au fost arestaţi de poliţia austriacă în timp ce încercau să transporte în Germania imigranţi ilegali, a anunțat TVR.

Conform unei declarații ale oficiale Austria va înăspri controlul de frontieră. Vor fi trimise mai multe detașamente de militari care vor ajuta grănicerii. Ministrul apărării vorbește atât despre apărare cât și despre deportări. Din luna mai, Austria va oferi statut de azil doar persoanelor ale căror rude se află deja în Austria. În cazul în care legăturile de rubedenie nu vor fi dovedite persoanele care vor încerca să intre în Austria vor fi trimise în Italia, Slovenia, Ungaria.

Conform unui articol din International Bussiness Times, în care se citează un raport al unui observatorul sirian pentru drepturile omului, pe parcursul ultimilor atru luni poliția de frontieră din Turcia a deschis de mai multe ori focul asupra refugiaților sirieni provocând 16 decesuri, inclusiv a trei copii. Mai mult decât atât, numărul real de refugiați împușcat de către polițiștii de frontieră din Turcia ar fi fost mai mare. Se mai zicea că trupurile celor uciși pe partea neutră au fost adesea duse înapoi în teritoriul sirian pentru a fi îngropate în zona de război.

Uniunea Europeană a încheiat recent un pact cu Turcia pentru a ameliora problema tot mai stringentă a refugiați care fug din zonele de război spre continent. Conform acordului, autoritățile de la Ankara vor primi înapoi toți migranții care trec în Grecia ilegal pe mare. În schimb, UE va primi direct din Turcia mii de refugiați sirieni. În plus, cetățenii turci vor primi călători fără viză în spațiul Schengen din iunie.

 

Țin să-i mulțumesc lui Szabolcs Panyi pentru contribuția la acest text cu informații din presa maghiară.

 

Anunțuri

2 gânduri despre „Act terorist pe o șosea din Austria: 71 de morți

  1. Lidia Bradley: Draga Teodor, am citit cu intarziere articolul. Am o problema: eu am vazut in octombrie, cred, un clip care arata un grup de barbati tineri care se agitau sau refuzau pachete ale Crucii Rosii – nu era clar ce se intampla. Am citit apoi pe undeva ca persoana care a comentat clipul era o colaboratoare a Marinei LePen, era activa pe scena extremei dreapta si folosita pentru a lansa zvonuri convenabile acelei scene. Intrebarea mea este: voi ati vazut acel clip si din el reiesea clar ca acei oameni refuzau pachetele sau o fi fost intamplarea doar comentata in acest sens? As vrea sa stiu, caci este premiza dialogului intre cei doi prieteni pe care ii incluzi in articol. Ce am vazut eu: refugiatii de religie musulmana din satul meu bavarez isi petrec o mare parte din timp in cladirile aferente celor doua biserici crestine: la ore de limba, intalniri de tot felul, in sala cu ordinatoare amenajata pentru ei. Nu am vazut nici unul care sa refuze ajutorul venit de la reprezentantii acestor biserici. Cat despre traficantii arestati, cu atat mai bine ca au fost arestati, acuzatia va fi fara indoiala de omucidere – sa vedem cati vor lua aminte.

    T.A.: Christian Michael Bratu si Tez Era au avut un dialog real, parital in engleza, pe fb, important cred eu. Prin dialog se paote intelege si invata multe. In josul clipului repsectiv (exista veirga in text) au fost mai multe comentarii rasiste destul de dure. O putea face un colaborator al Marinei LePen sau oricine altcineva. Nu exclud nici posibilitatea unei inscenari si nici faptul ca un grup/individ care crede in ceva, pe moment, sa nu accepte ajutorul de la cineva care crede altfel. Dar argumentul lui Tez Era transcede acest detaliu. Pur si simplu tre sa acceptam diferenta si un alt punct de vedre, oricare ar fi acesta si punctum. Nu intotdeauna exista explicatii logice.
    Am un fiu. Daunazi mi-a zis ca el nu va manca. Nu a acceptat mancarea pe care i-am gatit-o toata ziua. El nu e musulman si nici eu nu afisam cruci rosii. Efectiv s-a incapatanat si nu a mancat in acel moment. Peste cateva ore si-a schimbat opinia. 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s