Din viața unor comiși de vânzări

E deja 4, chiar trecut de 4, e timpul să ies afară, dar A. iese la țigară. Ar trebui să rămân eu în birou. Sună suportul. Ce dracu’ să fac? Să răspund? Să reprogramez? Poate e doar un transfer:

Imagine: Iu
Imagine: Iu

  • Alo bună ziua. Suntem X România. Cu ce vă pot ajuta?
  • Bună. Îl caut pe Y…
  • La telefon.
  • Ah, dvs.,. Avem se pare niște probleme cu niște e-mail-uri pe care le-ați trimis doamnei Z.
  • (Of gizăs, alt deștept de București!) Ah, da, vă explicam acolo că s-ar putea să aveți probleme cu revânzarea și că noi nu ne putem ocupa de clientul acesta, deoarece nu intră în competența noastră. V-am dat deja banii de cupon promoțional, dar e OK, nu vă îngrijorați, nu vă ia nimeni banii înapoi. A fost o neînțelegere. Rămâne așa…
  • Și eu pot face rost de cupon, dar în program apare clar că codul se pune înainte și nu după. Campania aceea deja merge foarte bine.
  • OK, (oh, e de Cluj) dvs, știți mai bine dacă l-ați adăugat și ziceți că merge. Eu nu am acces la acel program și chiar trebuie să vă dezleg contul de la suportul nostru gratuit, nu…
  • Eu colaborez cu foarte mulți oameni de la X și, în primul rând, e-mailurile acelea erau total neprofesionale. Doamna m-a sunat îngrijorată și mi le-a transmis. Vă citez: tu înțelegi ceva din ce zice ăsta?, la care eu am răspuns, că nici eu nu înțeleg. Ați indus-o pe doamna Z. în eroare.
  • Nu cred că m-am făcut înțeles, eu am întrebat cât se poate de clar, dar nu pretind că dânsa era atentă, de aceea cred că dânsa a menționat că se ocupă cineva, adică o persoană, eu întrebasem de agenție, dacă lucrează cu agenție, și…
  • Și în al doilea rând, dvs. sunteți cel mai incompetent agent X din câți cunosc. Am avut de-a face cu mulți oameni de la X și chiar mă miră că sunteți primul de la X care este la un așa nivel neprofesional.
  • Asta e părerea dvs. Cred că trebuie să avem și o terță opinie pentru a fi cumva…
  • Da’ dvs. știți că această convorbire e înregistrată, da? Am să fac niște demersuri. De fapt, am să văd cum să iau toate măsurile pentru a vă raporta celor de la X.
  • E dreptul dvs. De exemplu, și eu am vrut să raportez chiar ieri un șofer de tramvai care ne dăduse cu capul de pereții tramvaiului deoarece era foarte evident că omul ne brusca gratuit, având ceva frustrări personale, dar…
  • Ăă…cum…
  • Dar…
  • Spuneți-mi, cum să vă dau un feed-back, era vorba înainte de un transfer către o evaluare telefonică, prin care eu pot să vă dau un feed-back…așa…
  • Da, exact se poate să ne dați feed-back. Din păcate acel feed-back e pentru clienții noștri. Avem multă nevoie de feed-back, dar având în vedere că nu sunteți clientul nostru, nu cred că vă pot ajuta cu acel transfer, pentru că…
  • Dar…
  • Eu sunt oricum peste program de 8 minute, doar pentru că s-a ridicat un coleg și am vrut să-l ajut, iar dvs. nu sunteți clientul meu…
  • Da, deci oricum e înregistrată această convorbire…
  • Desigur.
  • Și dvs. sper că știți că pentru că lucrați la X nu aveți voie să folosiți cuvântul „nu”. Vreau totuși să dau un feed-back. Vă rog să îmi arătați, bineînțeles dacă știți, unde să intru să dau un feed-back?
  • Bineînțeles, deci intrați în contul de X și acolo la setări aveți opțiunea „ajutor”, apoi trimiteți un email, după care selectați subiectul „oferiți feed-back”, unde chiar că puteți să …(neurastenizați) deci acolo pe…(să mă înregistrezi!…knock yourself out!)…
  • Deci la setărileee…
  • Contului, da, acolo în dreapta sus. Și desigur că…
  • Buun, am să…
  • Ziceam că e Ok să dați feed-back, dar e mai puțin Ok să ne bruscăm pentru că suntem de partea cealaltă a receptorului (să văd ce zici la asta!). Eu înțeleg și se poate să fi fost greșeala noastră, de asta e nevoie de o analiză, deci e OK chiar … (mă doare în …de analizele unor IT-iști sociopați) hm, deci noi avem…
  • O să fac un feed-back acolo…
  • Da, sigur.
  • Și….vă urez o seară plăcută, mulțumesc pentru ajutor, ha, deci da, la revedere!
  • Cu placere, la fel, seară bună! (of, ceee….nici n-am cum să-l înjur, încă unul beyond insult).

 

  • Salut
  • salut
  • Vroiam să te întreb de tableta N-ei? aș vrea să o i-au eu pănă ce mă întălnescu cu ea, zilele astea
  • Tabletele sunt pentru angajații existenți
  • Ah, deci nu ați trimis în sensul că trimiteți mai tărziu…
  • Nu, cine pleacă în decembrie, nu mai primește bonusul de Crăciun
  • Dar ce Crăciun, e deja primăvară imediat, ea a făcut ținta încă dinainte de 31 Decembrie, și abia a plecat, că nu a plecat în Decembrie, fără ea cei din echipa ei nu primeau nici ei tableta.
  • Era un exemplu.
  • Hm, Mi se pare total ne-X și unfair, deci chiar nu primește tabletă ?
  • Nu.
  • Merci de info. (Măh, incredibil, deci oamenii ăștia stau mult mai rău cu firea decât îmi imaginam, și au toate metehnele celor care nu sunt X, ba chiar mai rău.)
  • Cu plăcere.

Ce dracu mai putem face noi pentru ca N. să primească tableta? Poate o petiție, da’ pă dracu’, că știm cum s-a terminat ultima. A fost fărâmițată în bucăți în fața noastră, iar eu cu M. ne mai gândisem să forțăm conducerea să pună doamnele de la curățenie pe contract permanent. Nici de aia nu s-a ales nimic, ba au și concediat-o pe doamna blondă mai zurlie. Dar dacă am strânge noi bani? Nu, nimeni nu are chiar atâția bani și nici timp să umble prin toată firma ca și ucrainenii cu fondul lor de război. E sortit eșecului. Poate tre’ să întreb sus dacă o să mai primească măcar de aici bonusul local. Deși e posibil să dea aceleași răspunsuri ca S.

 

Supraveghetorul de telecomiși voiajori din sală are 22 de ani și învață să dea rapoarte critice în Excel. Intră azi în birou și începe pe poloneză, przyszrz, mamy, rzcz. Se înțelege doar că nu e legat de raportul de performanță ci e legat de L  șeful nostru. Vine și lângă noi și dă pe engleză:

  • Băieți, săptămâna viitoare este ziua lui L și el a rămas supărat că nu a primit tabletă, că nu a ajuns la țintă. Noi ne-am gândit să-i facem cadou una, că se apropie ziua lui și vine cam 16 zloți de persoană. Ar fi foarte drăguț din partea noastră… Ăăm, deci dacă vreți doar, nu trebuie. Deci e cam 15, 16 zloți.
  • Și unde-i ducem? (Aha, deci dacă „șeful” nu a primit tabletă pe bună dreptate nu e așa drăguț.)
  • Ce?
  • Banii, zloții ăștia.
  • la mine pe birou, eu adun.
Un gând despre „Din viața unor comiși de vânzări

Lasă un răspuns

