L’Ame de Femme sau sufletul unei femei puternice

LAF LAF1

Primăvara anului trecut am fost invitată de un grup de studenți moldoveni din Varșovia la un eveniment în care urma să facem cunoștință cu Prima Doamnă a Republicii Moldova, care tocmai se afla în vizită de lucru în Polonia împreună cu domnul Președinte. Evenimentul avea loc nu într-o sală de conferință a vreunei universități sau hotel de top din capitală, ci în Józefów, o suburbie a Varșoviei. Am schimbat vreo trei autobuse ca să ajungem acolo. Practic nici unul dintre noi nu știa la ce să se aștepte. Era o situație cel puțin curioasă. De ce anume acolo?

Ajunși la destinație, am descoperit că întîlnirea va avea loc în biroul companiei Potis&Verso, companie fondată în Polonia de către doi moldoveni și care, dragii mei, activează în sfera industriei modei! Ca să vezi, moldovenii crează vestimentație și accesorii pentru poloneze și nu numai! Acum înțelegeam de ce anume acolo a avut loc întîlnirea. Prima Doamnă e și ea clientă Potis&Verso. Pînă la sosirea Primei Doamne s-au luat un șir de măsuri de precauție. Un ciobănesc german a avut fericirea să se plimbe printre rochiile frumos expuse, ne-a mirosit pe toți și s-a asigurat că totul este sub control. Cîțiva domni din serviciul de securitate s-au uitat la noi foarte sever, ne-au scanat cu privirea, nu au servit nici o cafea, au ieșit din clădire și au așteptat sosirea D-nei Timofti.

Noi, în schimb am savurat atmosfera plăcută de la sediul companiei și cu un pahar de vin moldovenesc am continuat să facem cunoștință cu patronii companiei, frații Scura. Între timp ni s-au alăturat și soțiile acestora, două doamne tinere, frumoase și elegante, copiii lor, de vîrstă școlară, vreo cinci la număr ( în comun), după care și angajații companiei, tot originari din Republica Moldova, cu familiile. Un cuplu purta costume tradiționale moldovenești și au întîmpinat-o pe Prima Doamnă cu pîine și sare.

Paine sare

Nu voi intra în detalii despre discuțiile purtate cu Prima Doamnă. Nu acesta este motivul pentru care am început să descriu acel eveniment. Ceea ce am văzut în acea zi era un vis în realitate. O familie harnică de moldoveni a reușit să se afirme în Europa, să își facă un nume, dar cel mai important este că nu au uitat să rămînă frumoși la suflet, să fie o familie unită și, nu în ultimul rînd, să îi ajute și pe alți moldoveni să aibă o viață mai bună, dîndu-le un loc de muncă, casă și masă și șansa ca copiii acestora să poată crește într-un stat civilizat. Am simțit un sentiment de mîndrie nemăsurat.

În septembrie 2014 d-na Alla Scura s-a lansat în calitatea de designer vestimentar, fiind cea care a stat în fruntea noii colecții a mărcii L’Ame de Femme.  În timpul interviului am desoperit o femeie în adevăratul sens al acestui cuvînt: elgantă, manierată, binevoitoare, sinceră, dar totodată concentrată și disciplinată, cu o viziune proprie și cu un nivel înalt de profesionalism.  Am avut o conversație foarte interesantă în care am aflat mai multe despre companie, dar și despre ultimele tendințe în materie de modă.

MDV: Știu că în compania dumneavoastră, pe lîngă polonezi, lucrează și moldoveni. Într-o oarecare măsură Potis&Verso este un model de cooperare moldo-poloneză demn de urmat. Cum reușiți să susțineți cultura și tradițiile moldovenești în echipă?

AS: În primul rînd, cu ajutorul sărbătorilor. Ne străduim ca acestea să se petreacă într-o manieră tradițională moldovenească – bucate tradiționale, muzică, costume, se vorbește moldovenește. Toate aceste elemente redau complexitatea culturii moldovenești și sînt binevenite de colegii și prietenii noștri polonezi. Sărbători precum Mărțișor, Ziua Independenței, Ziua vinului și altele sînt deja bine cunoscute echipei noastre.

MDV: Alla, recent v-ați lansat în noua postură de designer vestimentar. Cum vă simțiți în acest rol?

AS: Munca de designer necesită o abordare specială și entuziasm. Nu îmi ajunge timp. Este imposibil pur și simplu să înveți moda – este nevoie să o simți și în fiecare sezon nou să reușești să te găsești pe tine în agenda extrem de încărcată.

Alla

MDV: Ce vă inspiră în procesul de creație?

AS: Arta, pictura în special, anumite combinații de culori – deseori văd colecția ca pe o paletă de culori aprinse. Desigur o mare influență asupra alegerii făcute de mine o au și noutățile pe care le dictează moda la nivel internațional, cum ar fi de exemplu, Premiere Vision Paris, expoziția unde se formează tendințele în materie de modă pentru sezoanele următoare.

MDV: Cum s-a nascut marca L’Ame de Femme și care este filosofia care stă la bazele ei?

AS: Brend-ul L’Ame de Femme a fost creat de compania Premiera Donna ( Potis&Verso, nota redacției) cu suportul programului Moldova Competitiveness Enhancement and Enterprise Development Project II (CEED II) USAID. Filosofia mărcii corespunde denumirii sale. În traducere L’Ame de Femme înseamnă suflet de femeie. Principala sarcină a oricărui creator de modă este să scoată la lumină sensul profund care stă în această denumire – să arate frumusețea interioară a fiecărei femei, luînd în considerație faptul că fiecare dintre noi are individualitatea sa.

MDV: Ați putea să descrieți portretul femeii pentru care este destinată marca L’Ame de Femme?

AS: L’Ame de Femme – este întruchiparea imaginii unei femei tinere, o femeie de afaceri activă, care urmărește tendințele modei și nu poate trece neobservată. Ea este realizată în toate sferele vieții sale. O interesează moda și iubește confortul. Colecțiile noastre vor fi apreciate atît de femeile care sînt abia la începutul carierei lor, cît și de cele care deja au atins un anumit nivel de succes.

MDV: Alla, care sînt tendințele în materie de modă pe care le vom putea urmări în colecțiile anului 2015?

AS: Culoare anului 2015 este Marsala – un vin de desert sicilian. După părerea companiei Pantone, culoarea caldă bordo a acestui vin va fi culoarea anului. Nuanțele pastel: albastru deschis, bej, roz pal, alb vor fi și ele predominante. Culoarea neagră va fi înlocuită de verdele-gri.

Vor predomina țesăturile naturale – lîna, cashemir-ul, mohair-ul și blana.  În materie de forme – silueta întinsă și liniile drepte, simplitatea croielii. O altă tendință este cea cu linii mai moi, pliseuri și straturi suprapuse în combinație cu eleganța. Dintre print-uri predomină motivele etno și cele animaliste. Vor fi actuale imitația de piele de șarpe și blană de leopard.

MDV: Ce le-ați recomanda doamnelor să achiziționeze în garderobă la începutul noului an?

AS: În primul rînd, vestimentația aleasă trebuie să sublinieze individualitatea femeii, să pună în valoare calitățile acesteia. Trebuie să nu uităm despre păstrarea proporțiilor siluetei și alegerea corectă a accesoriilor. Dintre culori aș recomanda verdele, albastrul, auriul și negrul. Și desigur, dantela, care este actuală deja cîteva sezoane și va fi actuală și în 2015.

La final, ca două doamne rafinate, am făcut schimb de cadouri (avînd în vedere că eram în ajunul sărbătorilor de iarnă). Am primit cîteva accesorii semnate Potis&Verso pe care le-am purtat cu mare plăcere la Revelion☺!

Draga Alla, mult succes în continuare! Vom urmări cu mare interes noile tale colecții.

Interviu realizat de Olga Corochii

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s